Følelser eller fakta, når vi strammer grebet om reklamer?

Debat

KL.-
|

Lørdag den 14. juni 2025

Hvor går grænsen mellem rettidig omhu, forbrugerbeskyttelse og moralsk overstyring?

Mere om

Er det i orden at regulere reklamer for spil, alkohol og usunde fødevarer, selv når produkterne er lovlige? Vi zoomer ind på på den kommercielle ytringsfrihed og stiller spørgsmålet: Går vi for langt i forsøget på at beskytte forbrugerne eller går vi ikke langt nok? I takt med øget fokus på ’sorte industrier’, influenceransvar og sundhed, mødes marketingbranchen af stigende krav om regulering. Hvor går grænsen mellem rettidig omhu og moralsk overstyring? Er der en tendens til at regulere reklamer, fordi det føles godt i maven, eller er der evidens for nødvendigheden? Vær med, når vi sammen med blandt andre Jakob Ellemann-Jensen, vicedirektør i Dansk Erhverv, debatterer branchens ansvar, forbrugernes forventninger og dilemmaet mellem frihed og beskyttelse.

Deltagere

Karen Dich, Journalist og forfatter, Selvstændig

Moderator

Jakob Ellemann-Jensen, Vicedirektør, Dansk Erhverv

Esben Grønborg Geist, Vicedirektør, Forbrugerrådet TÆNK

Arrangører

Dansk Erhverv

KreaKom

Detaljer

Sprog
Dansk
Underholdning
Nej
Livestream
Nej
Tegnsprogtolkes
Nej
Teleslynge
Nej
Kørestolstilgængelig
Nej

Tema

Vækst, erhverv og beskæftigelse

Sekundært Tema

Retspolitik og forvaltning