Debat
Torsdag den 12. juni 2025
Hvordan kan virksomheder bidrage til den grønne omstilling? Kan partnerskaber fremme udviklingen?
Mere om
Den historiske trepart er i fuld gang med at blive implementeret og både aftalen og treparten som konstruktion har stor bevågenhed fra politiske beslutningstagere, men også fra private virksomheder, som skal nedbringe CO2e udledningen og rapportere i ESG tal. I debatten kigger vi nærmere på tiltag, hvor private virksomheder bidrager til at øge hastigheden i CO2 reduktionerne via konkrete løsninger, der kan bruges i treparten. Et konkret eksempel er Arlas FarmAhead Customer Partnership, hvor Arla sammen med detailhandelskæden LIDL har sat sig for at finde de bedste løsninger i forhold til udtagning af lavbundsjord. Målet er at erfaringerne kan tjene til inspiration og efterfølgende deles i hele dansk landbrug. I debatten spørger vi, om det er troværdigt, at virksomhederne går foran og om virksomhederne er underlagt et særligt ansvar når de foreslår konkrete initiativer. Kan virksomhederne overhovedet kommunikere om initiativerne uden at blive beskyldt for greenwashing?
Deltagere
Isabella Arendt, Seniorrådgiver, Public Affairs, Landbrug & Fødevarer
ModeratorMikkel Aarø-Hansen, Generalsekretær, WWF Verdensnaturfonden
Claus Krogh, Head of Communications and CSR, Lidl Danmark
Henrik Lilballe Hansen, Landedirektør, Arla Danmark
Rasmus Emborg, Co-founder, Gaia - Unge for et Grønt Erhvervsliv
Arrangører
Landbrug & Fødevarer
Lokation
D6 - Landbrug & Fødevarer
Detaljer
Tema
Fødevarer og madkultur
Hjemmeside
https://lf.dk