Stress på anklagebænken

Debat

KL.-
|

Fredag den 12. juni 2026

Alt for mange danskere rammes af stress. Men hvorfor er det så svært at knække kurven?

Mere om

Er det arbejdsgivernes skyld? Medarbejderne selv? Er det de politiske rammer? Eller er problemet selve måden, vi har indrettet det moderne arbejdsliv på? På Folkemødet inviterer DM til en live retssag, hvor arbejdslivet i 2026 sættes på anklagebænken. Der rejses to anklager: 1. Arbejdsgivere og arbejdstagere har ikke i tilstrækkelig grad formået at stå sammen om løsninger, der forebygger stress. 2. Politikerne har ikke leveret klare og forpligtende rammer, der sikrer et sundt psykisk arbejdsmiljø. En skarp moderator styrer slagets gang fra dommersædet. Og publikum afgør: Hvor ligger ansvaret – og hvad skal der ændres, hvis stress skal forebygges i stedet for bare håndteres? Kom og vær med, når vi sætter arbejdslivet på anklagebænken og fælder dom over stress i 2026.

Deltagere

Lawand Hiwa Namo, Politisk kommentator og skribent, TV2

Moderator

Janne Gleerup, Forperson, DM

Sigurd Agersnap, Medlem af Folketinget, SF

Mads Samsing, Forbundsformand, HK

Rasmus Brygger, Underdirektør, Dansk Erhverv

Sinem Dybvad Demir, Medlem af Folketinget, Enhedslisten

Arrangører

DM

Detaljer

Sprog
Dansk
Underholdning
Nej
Livestream
Nej
Tegnsprogtolkes
Nej
Teleslynge
Nej
Kørestolstilgængelig
Ja

Tema

Vækst, erhverv og beskæftigelse

Sekundært Tema

Sundhed, omsorg og forebyggelse