
Interview/samtale
Fredag den 12. juni 2026
Hvorfor er hjernesundhed ofte en sidebemærkning i stedet for en fælles samtale?
Mere om
Kan vi passe bedre på hjernen og bedre på livet med demens? Hvorfor er hjernesundhed ofte en sidebemærkning i stedet for en fælles samtale? Hvordan taler vi om forebyggelse uden at gøre sundhed til endnu en ting, vi skal nå i en travl hverdag? Hvad kan vi selv gøre, hvad bør fagfolk tale mere med os om, og hvad skal samfundet tage mere alvorligt? Og når demens bliver en del af livet, hvordan sikrer vi så, at livet stadig får lov til at være det levende liv? En debat om hjernesundhed, håb, prioriteringer og det menneskesyn, der former både forebyggelse og livet med demens. Deltagere: Foredragsholder Pia Knudsen, der lever med demens. Menneskeaktivist Gitte Mørch Henriksen Demenspsykolog Anneke Dapper-Skaaning Geriater Martin Schultz
Deltagere
Gabriella Skaaning-Løkke, Journalist, Selvstændig
ModeratorGitte Mørch Henriksen, Menneskeaktivist og forfatter, Selvstændig
Pia Knudsen, Foredragsholder, Selvstændig
Anneke Dapper-Skaaning, Psykolog, foredragsholder og forfatter, Selvstændig
Martin Schultz, Vicedirektør, Amager og Hvidovre Hospital
Arrangører
Demensfeltet i Demensteltet
Detaljer
Tema
Sundhed, omsorg og forebyggelse
Sekundært Tema
Andet
Hjemmeside
https://www.demens-psykolog.dk