Kan vi passe bedre på hjernen og bedre på livet med demens?

Interview/samtale

KL.-
|

Fredag den 12. juni 2026

Hvorfor er hjernesundhed ofte en sidebemærkning i stedet for en fælles samtale?

Mere om

Kan vi passe bedre på hjernen og bedre på livet med demens? Hvorfor er hjernesundhed ofte en sidebemærkning i stedet for en fælles samtale? Hvordan taler vi om forebyggelse uden at gøre sundhed til endnu en ting, vi skal nå i en travl hverdag? Hvad kan vi selv gøre, hvad bør fagfolk tale mere med os om, og hvad skal samfundet tage mere alvorligt? Og når demens bliver en del af livet, hvordan sikrer vi så, at livet stadig får lov til at være det levende liv? En debat om hjernesundhed, håb, prioriteringer og det menneskesyn, der former både forebyggelse og livet med demens. Deltagere: Foredragsholder Pia Knudsen, der lever med demens. Menneskeaktivist Gitte Mørch Henriksen Demenspsykolog Anneke Dapper-Skaaning Geriater Martin Schultz

Deltagere

Gabriella Skaaning-Løkke, Journalist, Selvstændig

Moderator

Gitte Mørch Henriksen, Menneskeaktivist og forfatter, Selvstændig

Pia Knudsen, Foredragsholder, Selvstændig

Anneke Dapper-Skaaning, Psykolog, foredragsholder og forfatter, Selvstændig

Martin Schultz, Vicedirektør, Amager og Hvidovre Hospital

Arrangører

Demensfeltet i Demensteltet

Detaljer

Sprog
Dansk
Underholdning
Nej
Livestream
Nej
Tegnsprogtolkes
Nej
Teleslynge
Nej
Kørestolstilgængelig
Ja

Tema

Sundhed, omsorg og forebyggelse

Sekundært Tema

Andet