Neurodivergent: Fra udstødt til uundværlig?

Debat

KL.-
|

Fredag den 12. juni 2026

Alt for mange neurodivergente står uden job. Hvordan kan arbejdsmarkedet blive bedre til inklusion?

Mere om

Alle taler om inklusion, men mange neurodivergente står stadig udenfor arbejdsmarkedet. Det er forspildte muligheder for virksomheder og personlige skæbner. Denne debat stiller skarpt på et underudviklet potentiale: mennesker med fx ADHD eller autisme. Vi undersøger, hvorfor folk falder fra på arbejdsmarkedet, bare fordi de falder lidt udenfor normalen, og hvordan du som kollega eller leder kan være med til at ændre arbejdsmarkedet indefra. Kom og løft debatten fra endnu en snak om gode intentioner til en debat om handling: Hvad kan vi ændre allerede i morgen som ledere, kolleger og organisationer?

Deltagere

Felix Smith, Moderater, TV-Radio Host

Moderator

Steen Lund Olsen, Formand, A&Til

Henriette Friis Højer, Adm. direktør, Flexfabrikken

Martin Haugaard, Direktør, Simplycooking A/S

Christin Tuxen, Direktør for mindre erhvervskunder og vækstvirksomheder, Danske Bank

Mette Rønnau, Direktør, Cabi

Arrangører

A-kassen A&Til

Detaljer

Sprog
Dansk
Underholdning
Nej
Livestream
Nej
Tegnsprogtolkes
Nej
Teleslynge
Nej
Kørestolstilgængelig
Ja

Tema

Vækst, erhverv og beskæftigelse

Sekundært Tema

Ligestilling, køn og minoriteter