Er skolesystemet vokset fra drengene?

Debat

KL.-
|

Fredag den 12. juni 2026

Hvorfor halter drengene bagud i skolesystemet med et dĂĄrligere karaktergennemsnit end pigerne?

Mere om

I Manderådet ser vi med meget stor alvor på, hvorfor drenge i dag klarer sig tiltagende dårligere i skolesystemet. Vi oplever at Folkeskolen og Gymnasierne er blevet kraftigt feminiseret, så drengene ikke længere passer ind i den undervisningskultur, som befordrer en god indlægring for dem. Der er flere faktorer, som har indflydelse på denne udvikling, og det vil vi gerne debattere i denne debat.

Deltagere

Steen Svanholm, Sekretariatsleder, ManderĂĄdet

Moderator

Regitze Flannov, Medlem af forretningsudvalget og formand for undervisningsudvalget i Danmarks Lærerforening, Danmarks Lærerforening

Torben Haugaard, Formand, ManderĂĄdet

Arrangører

ManderĂĄdet

Detaljer

Sprog
Dansk
Underholdning
Nej
Livestream
Nej
Tegnsprogtolkes
Nej
Teleslynge
Nej
Kørestolstilgængelig
Nej

Tema

Børn, unge og undervisning

Sekundært Tema

Ligestilling, køn og minoriteter