Melissa og Alex bruger sig selv: Mød to frivillige peers

Interview/samtale

KL.-
|

Torsdag den 11. juni 2026

Hvordan føles det at gå fra et svært sted i livet til at blive én, der gør en forskel for andre?

Mere om

I denne samtale møder vi Melissa og Alex fra Ungdommens Røde Kors’ Fortællerkorps. Med ærlighed og mod deler de deres egne erfaringer med svære sociale udfordringer, frivillighed og det at finde plads i fællesskaber igen. Samtalen handler om, hvad der sker, når unge ikke kun bliver mødt som nogen, der har brug for hjælp, men som mennesker med erfaringer, styrker og noget vigtigt at give videre. Vi taler om recovery, peer-erfaringer, frivillighed og om, hvorfor det gør en kæmpe forskel at høre til et sted. Sammen med Marie Baad Holdt fra Ingerfair undersøger vi, hvordan flere unge kan få adgang til fællesskaber, frivillighed og relationer, der kan være med til at skabe håb, tilhør og nye muligheder. Og så spørger vi: Hvordan bliver vi bedre til at skabe et samarbejde mellem det offentlige og civilsamfundets organisationer og foreningsliv, der kan hjælpe unge ind i fællesskaber — og holde fast i dem, også når livet vælter lidt igen?

Deltagere

Mathilde Bager, Næstforperson, Ungdommens Røde Kors

Moderator

Marie Baad Holdt, Chefkonsulent, Ingerfair

Melissa Nybo Hansen, Frivillig, Ungdommens Røde Kors

Alex Sandfeldt, Frivillig, Ungdommens Røde Kors

Arrangører

Ungdommens Røde Kors

Detaljer

Sprog
Dansk
Underholdning
Nej
Livestream
Nej
Tegnsprogtolkes
Nej
Teleslynge
Nej
Kørestolstilgængelig
Ja

Tema

Socialpolitik og integration

Sekundært Tema

Vækst, erhverv og beskæftigelse