
Debat
Fredag den 12. juni 2026
Perspektiver på ungeliv præget af mistrivsel og afhængighed. Hvordan hjælper vi bedst?
Mere om
Debatten samler aktører, der arbejder med unge i mistrivsel, hvor alkohol, stoffer og spil fylder og spænder ben for det gode ungeliv. Med afsæt i konkrete erfaringer sætter vi fokus på, hvordan mange unge i dag havner i samfundets blinde vinkler, når overgange, strukturer og indsatser ikke hænger godt nok sammen. Samtidig ser vi nærmere på, hvordan udfordringerne håndteres i praksis, hvad der faktisk virker, og hvorfor så mange unge i dag oplever at have “ondt i livet”. Vi ønsker en skarp og praksisnær debat med fokus på både konkrete erfaringer og politiske løsninger: Hvordan styrker vi samarbejdet på tværs? Hvilke systemforandringer er nødvendige? Hvordan sikrer vi bedre sammenhæng mellem psykiatri, kommuner og civilsamfund? Og hvordan sikrer vi, at hjælpen i højere grad tager udgangspunkt i unges virkelighed?
Deltagere
Anne Fabricius, Byrådsmedlem i Odense Kommune og Regionsrådsmedlem, Region Syddanmark, Socialdemokratiet
Vibeke Mie Svendsen, Psykoterapeut og SpilStopbehandler, Novavi SpilStop
Stine Jensen, Psykolog og faglig leder, Ung Revers Novavi
Christoffer Aagaard Melson, Sundhedsordfører, Venstre
Trine Hammershøy, Direktør, Det Sociale Netværk/Headspace
Arrangører
Fonden Novavi
Detaljer
Tema
Sundhed, omsorg og forebyggelse
Hjemmeside
https://www.novavi.dk