
Debat
Torsdag den 11. juni 2026
Sundhedsvæsenet er i bevægelse - hvordan kan vi bedst understøtte det gode liv med kronisk sygdom?
Mere om
Kan vi skabe et sundhedsvæsen med plads til forskelligheder og samtidigt sikre, at alle får mulighed for at opnå det gode liv? Flere danskere lever med kronisk sygdom, heriblandt også en stigende gruppe unge. Samtidig står sundhedsvæsenet midt i store forandringer og store udfordringer, hvor vi både skal rumme flere syge, samtidigt med at ressourcerne skal omfordeles. Hvordan sikrer vi, at mennesker, som lever med kronisk sygdom, ikke bare får den nødvendige behandling, men også opnår muligheden for at leve et godt liv? Kan vi skabe et fleksibelt sundhedsvæsen, hvor dem med størst behov får mest støtte? Og hvordan sikrer vi, at nye krav til egenomsorg ikke øger uligheden? Kom og vær med, når vi debatterer fremtidens sundhedsvæsen, og vejen til et bedre liv med kronisk sygdom sammen med brugerne og aktører.
Deltagere
Line Gertsen, Journalist, Zetland
ModeratorBirgit "Bibbi" Kristensen, Bruger med KOL, Lungeforeningen
Andreas Rudkjøbing, Direktør, Steno Diabetes Center Sjælland
Nana Folmann Hempler, Forskningschef, Scleroseforeningen
Jaris Gerup, Uddannelseslæge, FYAM-repræsentant, Region Sjælland
Cecilie Hahn, Patientrepræsentant, N/A
Mickael Bech, Professor i sundhedsledelse- og politik, Syddansk Universitet
Arrangører
Steno Diabetes Center Sjælland
Steno Diabetes Center Nordjylland
Steno Diabetes Center Aarhus
Steno Diabetes Center Odense
Steno Diabetes Center Copenhagen
Detaljer
Tema
Sundhed, omsorg og forebyggelse
Hjemmeside
https://www.sdco.dk