Det Gode Liv med Kronisk Sygdom

Debat

KL.-
|

Torsdag den 11. juni 2026

Sundhedsvæsenet er i bevægelse - hvordan kan vi bedst understøtte det gode liv med kronisk sygdom?

Mere om

Kan vi skabe et sundhedsvæsen med plads til forskelligheder og samtidigt sikre, at alle får mulighed for at opnå det gode liv? Flere danskere lever med kronisk sygdom, heriblandt også en stigende gruppe unge. Samtidig står sundhedsvæsenet midt i store forandringer og store udfordringer, hvor vi både skal rumme flere syge, samtidigt med at ressourcerne skal omfordeles. Hvordan sikrer vi, at mennesker, som lever med kronisk sygdom, ikke bare får den nødvendige behandling, men også opnår muligheden for at leve et godt liv? Kan vi skabe et fleksibelt sundhedsvæsen, hvor dem med størst behov får mest støtte? Og hvordan sikrer vi, at nye krav til egenomsorg ikke øger uligheden? Kom og vær med, når vi debatterer fremtidens sundhedsvæsen, og vejen til et bedre liv med kronisk sygdom sammen med brugerne og aktører.

Deltagere

Line Gertsen, Journalist, Zetland

Moderator

Birgit "Bibbi" Kristensen, Bruger med KOL, Lungeforeningen

Andreas Rudkjøbing, Direktør, Steno Diabetes Center Sjælland

Nana Folmann Hempler, Forskningschef, Scleroseforeningen

Jaris Gerup, Uddannelseslæge, FYAM-repræsentant, Region Sjælland

Cecilie Hahn, Patientrepræsentant, N/A

Mickael Bech, Professor i sundhedsledelse- og politik, Syddansk Universitet

Arrangører

Steno Diabetes Center Sjælland

Steno Diabetes Center Nordjylland

Steno Diabetes Center Aarhus

Steno Diabetes Center Odense

Steno Diabetes Center Copenhagen

Detaljer

Sprog
Dansk
Underholdning
Nej
Livestream
Nej
Tegnsprogtolkes
Nej
Teleslynge
Nej
Kørestolstilgængelig
Ja

Tema

Sundhed, omsorg og forebyggelse