
Interview/samtale
Fredag den 12. juni 2026
Vi sætter fokus på de stærke mandefællesskaber omkring bålet og i naturen
Mere om
Mænds Mødesteder er fællesskaber, hvor mænd mødes om det, der giver mening – og bidra-ger med deres kompetencer i eget tempo. Her opstår relationer gennem handling, side om side. Når fællesskabet flytter ud i naturen, styrkes både krop, sind og samtale i uformelle rammer. På Folkemødet inviterer vi til nærvær og fællesskab omkring et levende bålsted. Her kan både deltagere og bornholmere samles om kaffe, snobrød og enkle bålretter, der skaber var-me, grin og gode samtaler. Programmet byder på korte, inspirerende oplæg, åben dialog om trivsel og fællesskab samt en quiz og små fysiske aktiviteter, hvor alle kan være med – uan-set niveau. Aktiviteten gennemføres i samarbejde med Bornholms Kommune og er startskuddet til at etablere nye Mænds Mødesteder på øen. Kom forbi, vær med – og mærk, hvad fællesskab kan gøre.
Deltagere
Peter Faarbæk, Projektkoordinator, Forum for mænds sundhed
ModeratorHans Graunbøl, Viden- og Udviklingschef, Mandecenteret
Thomas Jørgensen, Bornholmer, Ud i naturen
Jonas Thunberg, Gastronom, Campus Bornholm
Frank kure, Forebyggelseskonsulent, Bornholms regionskommune
Lars berg Skovsbo, Konsulent, Ældresagen
Hother Hennings, Naturvejleder, Danmarks Jægerforbund
Arrangører
Forum for Mænds Sundhed
Bornholms Regionskommune
Lokation
D10 - Grøn Scene
Detaljer
Tema
Sundhed, omsorg og forebyggelse
Sekundært Tema
Ligestilling, køn og minoriteter
Hjemmeside
https://www.sundmand.dk