Skolen er kun for piger - eller er den?

Debat

KL.-
|

Torsdag den 11. juni 2026

Hvordan skaber vi verdens bedste skole for bĂĄde drenge og piger?

Mere om

Har vi skabt en folkeskole, der er bedre for piger end for drenge? Er vi ved at tabe drengene på gulvet i uddannelsessystemet? Det vil vi gerne sætte fokus på i denne debat, hvor vi sammen vil undersøge, hvordan vi skaber verdens bedste skole for både drenge og piger.

Deltagere

-Juliane Rønde Andersen, Efterskoleelev, Himmerlands Efterskole

Moderator

Efterskoleelever, Efterskoleelever, Himmerlands Efterskole

Moderator

Malthe Tinghøj Mortensen, Uddannelsesordfører, Radikale Ungdom

Magnus Stenberg Andersen, Efterskoleelev, Himmerlands Efterskole

Lars Lindholm, Direktør, Mandecentret

Tanya Lindkvist, Direktør, KPA - Kunst på Arbejde

Arrangører

Himmerlands Efterskole

Detaljer

Sprog
Dansk
Underholdning
Nej
Livestream
Nej
Tegnsprogtolkes
Nej
Teleslynge
Nej
Kørestolstilgængelig
Ja

Tema

Børn, unge og undervisning

Sekundært Tema

Ligestilling, køn og minoriteter