Debat
Torsdag den 11. juni 2026
Der er ikke nok højspændingsmaster til at realisere elektrificeringen af samfundet. Hvad gør vi nu?
Mere om
Den grønne omstilling af Danmark har mødt en gevaldig udfordring. Der mangler kabler og transformerstationer i dele af elnettet til at fragte strømmen fra blandt andet vindmøller og solcelleparker til nogle af dem, der vil høste gevinsterne ved elektrificeringen. Men stopper drømmen om en grønnere fremtid her? Eller er der løsninger, som vi kan bringe i spil? I denne debat spørger vi, hvilken elektrificering der er realistisk, og hvordan vi hurtigst muligt kommer derhen.
Deltagere
Jens Jonatan Steen, Direktør, Tænketanken Demokratisk Erhverv
ModeratorSøren Dupont Kristensen, Driftsdirektør, Energinet
Daniel Kappelgaard, CEO, BattMan Energy
Gorm Elikofer, Direktør for Energi, HOFOR
Kristoffer Böttzauw, Distributions- og reguleringsdirektør, Andel
Arrangører
Tænketanken Demokratisk Erhverv
Cerius og Radius
Detaljer
Tema
Klima, miljø, natur og energi
Sekundært Tema
Offentlighed, dialog og diskussion
Hjemmeside
https://demokratiskerhverv.dk/