
Debat
Fredag den 12. juni 2026
En debat om fælles data, trygge løsninger og ét sundhedsvæsen i praksis.
Mere om
Sundhedsreformen skal gøre sundhedsvæsenet mere nært, lige og sammenhængende. Men reformer virker først, når den kan mærkes i hverdagen: Hos patienten, der bevæger sig på tværs af hospital, kommune og egen læge; hos medarbejderen, der skal have de rette oplysninger i rette tid; og hos borgeren, der skal møde ét sundhedsvæsen - ikke en labyrint. Digitalisering er ikke målet. Men fælles data, infrastruktur, standarder og sikre digitale løsninger kan blive afgørende for, om reformen lykkes i praksis. I debatten spørger vi: Hvad SKAL digitalisering gøre muligt? Hvor skal vi være mere fælles nationalt? Og hvilke konkrete forandringer skal borgere, patienter og sundhedspersonale kunne mærke først? Panelet samler perspektiver fra region, kommune, myndighed og den nye fælles digitale organisering. Målet er at komme fra visioner til prioriteringer: Hvad skal besluttes, bygges og forenkles nu, hvis reformen skal kunne mærkes i hele Danmark?
Deltagere
Klaus Larsen, Programdirektør, Digital Sundhed Danmark, Sundhedsdatastyrelsen
ModeratorSvend Særkjær, Administrerende direktør, Danske Regioner
Jonas Egebart, Direktør, Sundhedsstyrelsen
Erik Jylling, Koncerndirektør, Region Hovedstaden
Signe Rønn Sørensen, Forvaltningschef, Digfitalisering, velfærdsteknologi og hjælpemidler, Aarhus Kommune
Arrangører
Digital Sundhed Danmark
Lokation
J30 - Digital Sundhed Danmark
Detaljer
Tema
Sundhed, omsorg og forebyggelse
Sekundært Tema
Teknologi og digitalisering
Hjemmeside
https://sundhedsdatastyrelsen.dk/